ماجرای عجیب ۲۵ سال زندگی با لوگویی در بینی! + عکس-راهبرد معاصر

ماجرای عجیب ۲۵ سال زندگی با لوگویی در بینی! + عکس

یک مرد ساکن ایالت آریزونا هنگامی در حمام بینی‌اش را فین می‌کرد، تازه متوجه جسم خارجی شد که سال‌ها بدون اینکه بداند درون بینی‌اش جا خوش کرده بود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
کد خبر: ۲۵۷۳۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ اندی نورتون ۳۲ ساله اهل شهر فینیکس آریزونا که هر روزش را با دوش گرفتن و فین محکم بینی شروع می‌کرد، می‌گوید تمام عمرش دچار مشکل سینوس، آلرژی و گرفتگی بینی بوده است. او می‌گوید: «چون به گربه و سگ، علف و بسیاری از درختان بومی و گرد و غبار حساسیت داشتم و همیشه در معرض یکی از این چیز‌ها قرار می‌گرفتم، در تمام طول زندگیم فکر می‌کردم که گرفتگی بینی‌ام به علت آلرژی است.»

گرفتگی بینی به علت احتقان یا پرخونی مخاط آن عارضه‌ای بسیار شایع است و یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ از ۲۰۱۶ بزرگسال آمریکایی نشان داد که تقریباً از هر ۴ نفر یک نفر احتقان بینی را تجربه کرده است و ۸۵ درصد ادعا می‌کنند احتقان بر فعالیت‌های روزانه آنها تأثیر منفی می‌گذارد.

نورتون که مرتبا دچار عفونت‌های سینوس هم می‌شد، تصمیم گرفت که با پزشکی درباره راه‌های پیشگیری از این علائم مشورت کند. همین پزشک بود که به او توصیه کرد برای رفع مشکل سینوس در یک محیط گرم و مرطوب بینی‌اش را فین کند.

او برای هشت ماه به این توصیه عمل کرد تا زمانی که اخیرا هنگامی که فین روزانه‌اش را انجام می‌داد، متوجه شد بیرون پریدن چیزی بسیار سخت از بینی‌اش شد که به کف حمام برخورد کرد. او تازه وقتی که این چیز را از زمین برداشت، متوجه اصل ماجرا شد.

این چیز یک قطعه لگو بود و او به ناگهان حادثه‌ای را به یاد آورد که در تمام طول بزرگسالی‌اش آن را فراموش کرده بود.

ماجرای عجیب ۲۵ سال زندگی با لوگویی در بینی! + عکس

نورتون در دوران کودکی زمانی که با لگو بازی می‌کرد


قطعه لگوی فراموش‌شده
او روزی خاص در سال ۱۹۹۸ را به یاد آورد که داشت با لگو بازی می‌کرد و در عالم بچگی به این فکر افتاد که لگو را وارد سوراخ بینی‌اش کند، اما لگو در بینی‌اش گیر کرده بود.

نورتون تلاش کرد با وارد کردن یک لگوی مینی‌فیگور به درون بینی‌اش و متصل کردن آن به این قطعه مانند یک کلاه را بیرون بکشد، اما این کار نتیجه نداد و سر این مینی‌فیگور هم کنده شده و به همراه قطعه اول درون بینی‌اش گیر کرد.

او نهایتا مجبور شد به نزد والدینش برود و اعتراف کند. مادرش سرش را به عقب برد و با یک موچین سر مینی‌فیگور را از آن خارج کرد، اما چیز دیگری ندید و فکر کرد ناراحتی باقیمانده در پسرش مربوط به تحریک شدن بینی با همان قطعه‌ای است که بیرون کشیده است و موضوع فراموش شد، در حالیکه لگوی اولیه بالا رفته و در حفره سینوس نورتون پنهان شده بود و برای ۲۵ سال هم همان جا باقی ماند.

۲۵ سال بعد هنگامی که فین محکم نورتون باعث خارج شدن این لگو شد، او تازه متوجه شد که اکنون چقدر راحت‌تر نفس می‌کشد، بدون اینکه احساس محدودیتی کند.

بعد نورتون تصمیم گرفت ماجرای لگوی بینی‌اش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

او می‌گوید: «فکر کردم که این قضیه واقعا جالب است. از طرف دیگر من نمی‌دانستم که چه تعدادی از بچه‌های کم‌سن‌وسال چیز‌هایی مثل قطعات اسباب‌بازی یا مهره‌های تسبیح و مانند آنها را درون بینی‌شان فرو می‌کنند. البته چنین حوادثی معمولا در طول چند روز خاتمه پیدا می‌کنند، اما در مورد من این خاتمه یافتن ۲۵ سال طول کشید.»

نورتون قصد دارد این قطعه لگو به عنوان یادگاری نگهدارد و شاید آن طور که برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد کرده‌اند، آن را روی یک حلقه سوار کند. این کار دست کم مانع از آن می‌شود که این لگو دوباره داخل بینی کس دیگری گیر کند./همشهری

ماجرای عجیب ۲۵ سال زندگی با لوگویی در بینی! + عکس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار